۱۰ شهریور ۱۳۸۸

برای "فارینهایت 911" که در راه است.

.

اگر کسی را بشناسی که زمانی سه تار می زد،پیپ می کشید ،مخاطب پر و پا قرص شعر مدرن بوده و
یا حتی از سر اتفاق چند صباحی را دم خور طرفداران نظریات عصر روشنگری بوده ، و حالا به واسطه ایجاد موقعیتی خاص جهت گسترش سیطره اش بر همه چیز و همه کس و بسط ایدئولژی اش - که خصلتن در فضاهایی بسته و تاریک بازنمایی می شود- کتاب می سوزاند، سه تار می شکند ، فحش می دهد و زنجیر پاره می کند ، این شخص به یقین "بیمار" است.
واگویه ای اگر می شود نه از سر ترحم است و نه کینه چرا که دیگر کار از توصیه و تلافی و سفارش گذشته است.
به زعم دیگر همقطاران ش که خود باز از سر اتفاق امکان بیماری شان شاید به زمانی نامعلوم واگذار شده باشد این آقا دچار "سنت استدراج" شده و تنها راه علاج ش را مرگ فیزیکی می دانند و نهایتن عقوبتی فرا زمینی . اما تعبیر دقیق تری می گوید این بیماری "تاریخی" است و مرگ فیزیکی این بیمار صرفن می تواند سیطره او بر "بدن" ها را برچیند، اما مرگ بیماری اش می تواند "مردمی" را به سمت و سوی رهایی سوق بدهد.
من اما این آقا را به هیچ ضیافتی دعوت نخواهم کرد چه به مرگ فیزیکی و چه سنت استدراج . چرا که سال ها و قرن هاست که مرده. با سه تاری شکسته ، شعرهایی نخوانده و کتاب هایی سوخته و ........

راستی به نظر شما کسی که بیمار است و نمی شود علاجی بی خدشه برایش جست ،نمی شود برایش ترحم کرد و نمی شود حتی از او کینه ای عمیق به دل گرفت باید چه خاکی بر سر خود بریزید ؟

.

۳ نظر:

  1. سیگارکش بدون جا!!!؟؟۱۳ شهریور ۱۳۸۸، ۰:۱۱:۰۰

    جبر تاریخ است که این بلا را سر دیکتاتور ها میاره .وقتی یه مشت آدم عوضی پاچه خوار بله قربان گو دور آدم باشه که تو مثلا مقام عظمایی و فرزانه ای و ...طرف باورش میشه که فرا زمینیه.
    نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه ولی این روزا عصبانیت تو نوشته های همه بچه ها هست منم یکیش...
    سحر نزدیک است و سبزه ها روزی درخت خواهند شد(نقل از وبلاگ جواد بود)

    پاسخحذف
  2. سلام

    اصولا در حکومتهای دیکتا توری چنین اتفای می افتد

    پاسخحذف
  3. دولت کودتا مانع برگزاری مراسم احیا در مرقد خمینی شد


    روابط عمومي آستان مقدس امام خميني در اطلاعيه‌اي اعلام كرد:
    مراسم امسال شب‌هاي احيا در حرم امام(ره) برگزار نمی‌شود

    پاسخحذف